Dagligvarugalan premierar och lyfter fram goda exempel, bra insatser och kreativitet. Initiativ som speglar den nära, dagliga kontakten med konsumenterna med lyhördhet och snabbhet till förändringar. Nu under våren är det dags att nominera din favoritbutik.
Svenskt Kött är stolt sponsor av Årets Kött- och Charkuteriavdelning. Vinnaren ska vara en butik som utmärker sig genom att med engagemang och stor kunskap om kött, kombinerat med affärskänsla, lyfta fram köttavdelningen.
Priset är instiftat för att främja butiker som aktivt arbetar med:
- Att förmedla kunskap om kött i allmänhet och svenskt kött i synnerhet
- Kunniga och engagerade medarbetare
- Praktiska säljlösningar som inspirerar till merköp och nya matupplevelser
- Sortiment som är attraktivt och matchar kundernas efterfrågan
I juryn sitter:
- Elisabet Qvarford, Svenskt Kött
- Majsan Pense, Coop
- Ingela Stenson, United Minds
- Magnus Petterson, Jakobsdals
- Eric Persson, Crossover Creative
- Joachim Björk, Fri Köpenskap
Coop Konsum Avenyn vinnare 2017
Förra året vann Coop Konsum Avenyn med motiveringen ”En avdelning som höjt sig på alla plan. Både försäljningen och nöjd kund-indexet har stigit som en raket. Bakom framgångarna ligger personalens entusiasm som sprids till kunderna genom flitigt utnyttjande av sociala medier. Avdelningen jobbar hårt både med matinspiration och exponering av det packade köttet”.