HKScan fokuserar på framtidens svenska kött

För att stärka arbetet med att skapa värde för kunder och konsumenter har HKScan tillsatt en ny ledning för Sverige. Man vill skapa en samlad kraft för att tydligare visa konsumenten länken mellan den lokala svenska gården och goda matupplevelser.

Sedan 1 juni är HKScan Sveriges nya ledning på plats för att driva företaget och dess varumärkeScan vidare. Ny vd i Sverige är Sofia Hyléen Toresson.

- I över 100 år har Scan försett svenska marknaden med svenskt kött och charkuterivaror. Vi har ett arv och historia att vara stolta över, berättar Sofia Hyléen Toresson, VD HKScan Sverige.

Företaget vill förstärka sitt fokus och engagemang och fördjupa samarbetet med Sveriges bönder för att utveckla och ta ansvar för hela matkedjan från jord till bord.

HKScan har en unik kontroll i hela värdekedjan från genetik till slutprodukt och företaget ställer mycket höga krav på sitt hållbarhetsarbete. HKScan i Sverige har satt mål att minska sin klimatpåverkan med 95 % till 2030. Idag sker exempelvis all produktion av kött eller charkprodukter på förnyelsebar energi.

- Med vår unika värdekedja från bonde till konsument och genom ett utvecklat samarbete med våra kunder och ett tydligare konsumenterbjudande ser jag stora möjligheter att driva tillväxt för svenskt kött. Resan har bara börjat, säger Torbjörn Lithell, ny Försäljningsdirektör HKScan i Sverige.

Restaurangmarkanden fortsätter att växa och HKScan Foodservice kommer fortsätta utveckla läcker, bra mat och koncept som möter kunder och konsumenters behov vid olika tillfällen.

Nyheter Blogg Press Filmrum Kalender Kötthack Köttpodden