Ny pressansvarig på Svenskt Kött

Mikael Högskoog är ny pressansvarig på Svenskt Kött. Han kommer närmast från en tjänst som pressansvarig på Motormännen, där han också har varit projektledare för organisationens tidning.

– Jag är glad att Mikael Högskoog har valt att komma till oss på Svenskt Kött och bli en del av vårt team. Mikael har en gedigen erfarenhet av press och kommunikation inom olika organisationer och företag. Han är ett välkommet tillskott till vårt kommunikationsarbete, säger Elisabet Qvarford, vd på Svenskt Kött.

Mikael Högskoog har under åtta år jobbat som pressansvarig på Motormännen. Han har jobbat med opinionsbildning och varit talesperson i frågor rörande trafiksäkerhet och framkomlighet. Mikael Högskoog är utbildad journalist och har främst jobbat med press och informationsfrågor i olika branscher och hos flera arbetsgivare. På Svenskt Kött kommer Mikael Högskoog att ansvara för presskontakter samt vara med att stärka och utveckla Svenskt Kötts event, varumärke och kommunikation.

– Det ska bli väldigt roligt att jobba med matfrågor, något som alla har en relation till. Kött är något som debatteras mycket och jag vill vara med och stärka kommunikationen kring det svenska köttet så att det fortsätter att vara konsumenternas förstahandsval, säger Mikael Högskoog, ny pressansvarig på Svenskt Kött.

Mikael Högskoog tillträdde posten den 6:e mars.

Ladda ner pressbild

2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007