Kampanj för kvinnohjärtan

I samband med internationella kvinnodagen arrangerar 1,6-miljonersklubben en kampanj med kvinnors hjärta i fokus. Vi var på plats och bjöd deltagarna i Stockholm på boken, "En hyllning till svenskt nötkött".

Det var för sjätte året i rad, som Alexandra Charles initiativ gick av stapeln på Oscarsteatern. Det bjöds på föreläsningar om hjärthälsa, friskvård och livsstil. Ändamålet är att samla in pengar till medicinsk forskning på kvinnohjärtat och att sprida kunskap om detta livsviktiga ämne. Hjärt- och kärlsjukdomar är den allra vanligaste dödsorsaken bland kvinnor, tio gånger vanligare än till exempel bröstcancer.

Svenskt Kött är en av kampanjens sponsorer och fanns på plats på Oscarsteatern i Stockholm. Boken "En hyllning till svenskt nötkött" delades ut till alla som deltog i evenemanget.

Läs mer om 1,6-miljonersklubben

Nyheter Blogg Press Filmrum Kalender Kötthack Köttpodden Go Flexitarian