Svenskt Kött är stolt sponsor till kategorin Årets Kött- och Charkuteriavdelning på Dagligvarugalan som hölls i går kväll den 12 september.
– För oss känns det naturligt att sponsra Årets Kött- och Charkuteriavdelning. På så sätt vill vi lyfta fram en av de mest spännande avdelningarna i butiken*, menar Maria Forshufvud.
Motivering för priset lyder: ”Denna butik har en kött- och charkuteriavdelning där medarbetare, sortiment, exponering och säljteknik håller högsta nivå. Här får kunderna kunskap inom kött och charkuterier som svarar mot alla deras inköpsbehov.”
Anette Andersson som är säljledare för kött och delikatess på ICA Kvantum i Kungsbacka tog emot priset tillsammans med butikens styckmästare och avdelningsansvarig Bruno Tschanz.
Kunnig personal är styrkan
– Vi köper mycket lokalt kött och pratar gärna kött och styckdetaljer med våra kunder, berättar Anette Andersson. Vår styrka är att ha kunnig personal bakom disken.
– Kunderna lär sig och blir mer nyfikna ju mer vi har att berätta, säger Bruno Tschanz. Många känner trygghet i att handla just svenskt kött.
*En majoritet av svenskarna uppfattar charkdisken som den mest spännande disken i matbutiken och att det är viktigt att ha charkvaror hemma i kylskåpet, enligt en undersökning av United Minds från 2011.