Svenskt kött blir tydligare

Som du kanske ser har vi bytt ut vår tidigare gröna logotyp mot det nya blågula Svenskt kött-märket. Varför då?

I våras lanserade vi Svenskt kött-märket som ursprungsmärkning för hundraprocentigt svenska chark och köttvaror i samarbete med LRF och de stora handelskedjorna. Detta är vi mycket stolta över och vi har redan över hundra  företag anslutna.

Nu tar vi ett steg vidare för att bli tydligare i vår kommunikation och använder ett och samma märke för hela vår verksamhet. Enklare för oss och tydligare för alla. Verksamheten är förstås densamma: vi informerar aktivt om svenskt gris-, nöt-, och lammkött och nyttan med svensk djuruppfödning. Och det tänker vi fortsätta med!

Aktuellt

Hur mycket kött äter vi? Förhållanden mellan konsumtion och kostråd 2023

Hur mycket kött äter vi?

Jordbruksverkets statistik visar hur mycket kött vi äter i Sverige och hur nära vi ligger kostråden för vår konsumtion 2023.

Svenskt Kött på TikTok

Svenskt Kött på TikTok

Nyligen la vi till en kanal bland våra sociala medier och numera finns Svenskt Kött på TikTok.

Rulla till toppen