Nu blir det ännu enklare att få svar på dina frågor om svenskt kött

Nu får Svenskt Kött en ny medarbetare. En medarbetare som är digital.

Nu lanserar Svenskt Kött sin nya medarbetare – en artificiell intelligens, eller kort och gott ett AI som drivs av maskininlärning. Det hjälpsamma AI:t heter Ebbot och ska hjälpa till att göra det ännu enklare att får svar på frågor om svenskt kött. Han kommer att finnas både på webbplatsen och i Messenger på Svenskt Kötts Facebook-sida. Enkelt förklarat kommer besökare kunna ställa vilken relaterad fråga som helst, och få ett svar direkt – oavsett tid på dygnet.

”På Svenskt Kött får vi ofta frågor. Det kan röra sig om allt ifrån djuromsorg, miljö och uppfödning, till temperaturer, tillagning och frågor om styckningsdetaljer. Vi finns till här för konsumenter och allmänhet och vill därför använda oss av bästa möjliga teknik för så god service som möjligt. Eftersom Ebbot är en artificiell intelligens är han online dygnet runt och kan snabbt ge svar. Med andra ord kommer det nu att bli ännu enklare att få svar på de funderingar man har om svenskt kött”, säger Madeleine Landley, kommunikatör på Svenskt Kött.

Utvecklingen kring AI och automatiserad kundservice har utvecklats rejält under 2018 och är enligt många experter den stora trenden att hålla koll på framöver. Bakom Ebbot står företaget Hello Ebbot.

”Företag idag når ofta inte fram till sin vision av vilka de vill vara på grund av att den operationella driften tar alldeles för mycket tid. När vi lyfter bort mycket av linjearbetet så frigör vi tiden och utrymmet så att fokus istället kan läggas på att utveckla den övergripande affären och strategin. Så som vi ser det är människan briljant och ska fokusera på det den är bäst på, helt enkelt!”, säger Anders Clarin, VD och medgrundare av Hello Ebbot.

Den 28 januari lanseras den digitala medarbetaren Ebbot på Svenskt Kötts webbplats och facebook-sida. Ebbot är lätt att ta hjälp av; i Facebook Messenger besvaras alla frågor direkt av Ebbot. På webbplatsen klickar du på den gråa pratbubblan nere i hörnet för att starta chatten. I de fall Ebbot inte kan svara på din fråga får du som vanligt möjligheten att skicka den vidare till vår informations-mail där våra helt vanliga och analoga medarbetare besvarar den inom ett par dagar. Vartefter Ebbot får frågor kommer han också att lära sig mer om vad du undrar över och snart bli ett riktigt svenskt kött-proffs.

Nyheter Blogg Press Filmrum Kalender Kötthack Köttpodden Go Flexitarian