Dagligvarugalan lyfter butikernas köttavdelningar

Svenskt Kött är stolt sponsor till den nya kategorin Årets Kött- och Charkuteriavdelning på Dagligvarugalan. På torsdag får vi veta vilken butik som vinner!

Butiksbranschens egen happening, Dagligvarugalan, går av stapeln på Cirkus i Stockholm för fjärde året i rad den 6 september. Vinnaren av Årets Kött- och Charkuteriavdelning ska vara en butik som utmärker sig genom att med engagemang och stor kunskap om kött, kombinerat med affärskänsla, lyfta fram köttavdelningen.

Tre butiker är nominerade den nya kategorin Årets Kött- och Charkuteriavdelning:

Priset är instiftat för att främja butiker som aktivt arbetar med:

  • Att förmedla kunskap om kött i allmänhet och svenskt kött i synnerhet
  • kunniga och engagerade medarbetare
  • praktiska säljlösningar som inspirerar till merköp och nya matupplevelser
  • ett sortiment som visa på respekt för hela djurets anatomi
  • sortiment som är attraktivt och matchar kundernas efterfrågan.

Juryn

Kajsa Söderberg, reporter Fri Köpenskap
Maria Forshufvud, vd Svenskt kött
Marie Pettersson, vd Mälarchark
Rolf Törner, utbildare Icaskolan
Eric Persson, matkommunikatör och utbildare, FoodPeople

 

Aktuellt

Hur mycket kött äter vi? Förhållanden mellan konsumtion och kostråd 2023

Hur mycket kött äter vi?

Jordbruksverkets statistik visar hur mycket kött vi äter i Sverige och hur nära vi ligger kostråden för vår konsumtion 2023.

Svenskt Kött på TikTok

Svenskt Kött på TikTok

Nyligen la vi till en kanal bland våra sociala medier och numera finns Svenskt Kött på TikTok.

Rulla till toppen